logo

Projekt Nezlob se, prokaž se představí na kongresu Sámoška modelové situace, jak neprodávat alkohol mladistvým

Virtuální školení projektu Nezlob se, prokaž se na 27. ročníku kongresu Sámoška obchodníkům ukáže, jak se zachovat v situacích, když se alkohol pokouší koupit mladiství. Akce určená pro zástupce maloobchodu a dodavatelů se koná ve čtvrtek 2. června v Aquapalace Hotel Praha.

Projekt Nezlob se, prokaž se vzdělává zaměstnance prodejen tím, že snižuje dostupnost prodeje alkoholu mladistvým důslednou kontrolou jejich věku. Účastníci kongresu Sámoška na místě zjistí, jaká úskalí na obchodníky v těchto situacích číhají - například jaké finty nezletilí nejčastěji používají a jak na ně reagovat. A to díky prezentaci, která bude standardní součástí odpoledního programu a dále pak také prostřednictvím samostatného stánku, kde si budou moci účastníci po celý den vyzkoušet e-learningový kvíz formou 360° interaktivního videa v brýlích pro virtuální realitu.

Modelové situace nastavené pro interaktivní video byly vytvořeny na základě průzkumu, který se mezi prodejci realizoval. Obchodníci si tak vyzkouší, jak může v praxi prodej alkoholu mladistvým probíhat a jak na ně lze zareagovat. V případě, že obchodník nezletilým alkohol prodá, hrozí mu pokuta až 2 miliony korun či zákaz provozování činnosti až na dva roky.

Nezlob se, prokaž se navazuje na projekt Člověče, nezlob se!, který vznikl v roce 2013. Jeho hlavním cílem je snížit dostupnost prodeje alkoholu mladistvým důslednou kontrolou věku nakupujícího. Projekt realizuje Český svaz pivovarů a sladoven ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu ČR a Asociací českého tradičního obchodu. Další informace lze nalézt na stránkách https://nezlobseprokazse.cz.