logo

Nezlob se, prokaž se

Hlavním cílem projektu Nezlob se, prokaž se je zamezení prodeje alkoholu mladistvým. Vzdělává zaměstnance prodejen obchodních řetězců v tom, jak se chovat v situacích, kdy se mladiství snaží zakoupit alkohol. Zavádí principy kontroly věku. Akce, která navazuje na předchozí projekt Člověče, nezlob se, cílí zejména prodejce alkoholu a jejich zákazníky.

Pozitivní dopady dokládají rovněž konkrétní čísla: mezi roky 2011 a 2015 došlo podle studie ESPAD – Evropská školní studie o alkoholu a jiných drogách k poklesu konzumace alkoholu u 16letých. Tento trend pokračoval například i později. Mezi roky 2011 až 2019 se tak tato konzumace snížila z 61 na 41,3 %. Společný projekt Českého svazu pivovarů a sladoven a Svazem obchodu a cestovního ruchu pokračoval i v následujících letech. 

Od roku 2022 je partnerem rovněž Asociace českého tradičního obchodu.